|
אהלן
בפרק הזה ובפרק הבא אנחנו נכיר את שני כלי העבודה המרכזיים במערכת הניהול הפרקטית הוליסטית שלנו – מנהל משימות וקאלנדר.
ההבדל בין שניהם הוא תהומי ולמרות שהם נתפסים כסוג של אותו דבר, הם שונים מאד והקפדה על השוני הזה, כלומר על שימוש אחר בכל אחד, זה הא-ב של שימוש במערכת שלנו.
מנהל המשימות הוא מאגר שבו אנחנו כותבים את כל המשימות שיש לנו לעשות ואנחנו כותבים אותן בצורה חכמה, שאני אסביר בהמשך מהי הצורה החכמה.
אבל, בגדול, ובשביל הפשטות, זו רשימה של משימות.
קאלנדר, לוח שנה, זה המקום שבו אנחנו מסמנים מתי אנחנו רוצים לעשות כל משימה.
אז תשאלו, למה לא מסמנים באפליקצית המשימות מתי אנחנו רוצים לעשות אותה?
הדבר נובע מכך שיש לנו יותר מדי משימות לעשות. אם נתחיל לחפש זמן מתי לעשות כל אחת, אנחנו לא נצא מזה ובין כה, כשהכל תמיד מלא בבלתמים ושינויים, אם נכלה את הזמן שלנו בלשבץ נכון את הזמנים לכל משימה, אז כשיגיעו הבלתמים אנחנו נראה איך כל התכנון שלנו קורס בבת אחת. כי אם אנחנו מנסים לבנות לוח מסותת מאד, מאורגן מאד ופתאום יש שיבוש איפשהו, הכל נסמך על הכל ולכן הכל יקרוס בבת אחת.
ויותר מדאיג אותי מה שנלמד מהקריסה הזו, על עצמנו. ונתחיל לספר לעצמנו סיפורים שאנחנו לא טובים בזה או וואטבר.
ולכן זה אולי יראה לכם קצת משונה בהתחלה לעבוד עם שתי האפליקציות אבל אנחנו נלמד איך כל אחת מהן באה לשימושינו ותראו שזה יהיה לכם הגיוני.
אז כדי להפוך את מלאכת הניהול שלנו למשהו מוכר יותר בפורמט שלו, אנחנו רוצים להקביל את העבודה היומיומית שלנו למודל של מוקד רפואי. במוקד רפואי יש לנו חדר המתנה גדול ויש לנו מספר מצומצם של חדרי טיפולים ושל כח אדם שיטפל בו. כולם רוצים את כח האדם הזה וכולם לא רוצים לחכות וכולם חושבים שהמצב שלהם קריטי ודחוף.
אבל אי אפשר שכל אחד שנכנס בדלת של המוקד, ישר יקבל חדר נכון?
אז עושים הקצאה וחלוקה של המטופלים לחדרים.
ככה גם המשימות שלנו –
כל משימה שתגיע אלינו, יש לה פוטנציאל להיות הכי דחופה בעולם ואולי היא גם תצעק חזק שהיא הכי דחופה בעולם. מכיוון שמשימות לא צועקות, צריך לשים לב מי כן צועק. או אנחנו צועקים שהמשימה דחופה והצעקה הזו נולדת מתוך הלחץ הפנימי שלנו או מתוך הרצון לשרת מישהו אחר שאנחנו לא יכולים לשאת את המצפון או אשמה שימתין.
או שהמישהו האחר הזה באמת צועק ומלחיץ אותנו.
אבל האמת היא ש 99% מהדברים לא יהיו באמת דחופים ברמה של לעזוב הכל ולעשות אותם.
ולכן 99% מהמשימות שלנו, ישבו בחדר המתנה שלנו ויחכו לתורם לקבל שיבוץ בחדר טיפולים.
אפליקציית ניהול המשימות שלנו היא חדר ההמתנה, הקאלנדר הוא חדרי הטיפולים.
כדי שנדע באמת שמי שצריך מקבל חדר טיפולים, בזמן הנכון ולא רגע אחד לפני כן – כי רגע אחד לפני כן אומר שפוטנציאלית אנחנו לוקחים חדר טיפולים ממישהו שיותר צריך אותו כרגע – כדי שנדע את זה, אנחנו חייבים לשלוט בחדר המיון קודם. ולכן ההתעסקות שלנו בקורס תהיה בשבועות הקרובים בהנחלת שליטה בכל מה שיוצא ונכנס ויושב וצועק בחדר המיון הגדול הזה. בהמשך, נגיע לאיך מתפקדים את חדרי הטיפולים.